Monday, February 11, 2013

Rindu Sahabat


Bulan ini 
aku dah kehilangan seorang sahabat

dik,
nama nuan ngaga aq baka tu
nama salah aq?
 

Saturday, February 9, 2013

Mukah oh Mukah

 Semalam aku ada p Mukah...mmg dah lame niat di hati untuk jalan2 pergi sane.. mujur lah aku ada program kat Mukah. Even sehari, dapat la jugak aku jalan2, melihat sendiri bagaimana keadaan Mukah. Mula2, perjalanan ke sana, agak memakan masa la, kalau g sorang2, aku rase agak bosan la.. kalau ada kawan, ble la gosip2..hehe..

Perjalanan de bermula dari Sibu kemudian kita akan bergerak ke Selangau. Perjalanan kalau naik kete, lebeh kurang 50 minit. Kalau korang nk isi minyak, isi la siap2 kat sini. ada petronas and shell. Kemudian dari Selangau, terus kan jalan sampai ke simpang Mukah. dari simpang ini , ke arah Mukah, memakan masa lebeh kurang sejam. agak jauh...tapi ble pecut.hehehehe.kemudian , korang jumpe satu ag simpang 3, kita amik kiri...terus jer..sampai la korang naik jambatan. Ada de tulis..selamat datang..hehe

Ok...kemudian aku pun drive la sorang2 kat pasar Mukah.hentam sajalah..hehe...maju jugak..ada UiTM, ada hotel kingwood, dan masjid yang cantik :). medan selera de pun ada class gitu.best la jugak.cume waktu aku g tu, waktu panas.hehe.. sampai je kat area pasar, aku check in kat hotel highway inn. best n berpatutan. walaupun badjet hotel, tapi keadaan dalam bilik nye sangat selesa. tak seperti hotel2 badjet yang pernah aku diami.

baik....petang tu plak.hajat di hati nak pergi pantai dekat ngan balingian.jauh gak ...tapi disebabkan keadaan hampir nk gelap kami batalkan saje hasrat kami.cume aku dapat la pusing2 kat sungai n jumpe SK Parish.unik kan nama de ? hehe. malam nye plak, aku lepak2 kat area pasar, sambil makan di restoran ayam penyet.ape tah nama de, aku sendiri dah lupe, tetibe waktu tu, teringat kat sue salim, aku pun terus tanye kat mane kedai mak nye..tapi just nk tau location je de..kang kalau makan lagi, gemuk lagi la badan aku ni.pas makan...aku balik la hotel. keadaan di Mukah pada waktu malam, boleh kata gelap. aku tak nak jalan sorang2.hehehe.

keesokan paginye, iaitu hari ni, aku gerak balik ke Sarikei, awal aku pulang sebab di Mukah ada program beutiful Malaysia. aku takut jem..so aku gerak la awal...kat bawah ni adalah 4 keping gambar.. tak sempat tangkap betul2 sebab ngan drive...hehe

Jambatan yang aku maksudkan itu

medan selera...tempat aku makan petang

dari balingian ke Mukah

suasana pagi dari Mukah ke arah simpang ke Sibu

Saturday, January 19, 2013

Sesi 2013

Warga Sk Nanga Babai

Tahun ni jadi guru pusat sumber :P

Guru2 SK Nanga Babai

Happy besday to me...tarikh ari ni..genaplah setahun aku menjadi seorang guru. Pagi 19 Januari 2012 aku dijemput oleh wakil PPD Julau untuk antar aku ke sekolah.  Harap tahun ini adalah lebeh baik dari tahun lepas dan mampu untuk menaikkan peratusan sekolah didalam UPSR.

p/s : 30 Januari 2013, PPD nk berkampung...adeh = =*

Friday, December 28, 2012

pathaway ?

rindu mak --> keluarkan hp --> dail no tepon mak --> tunggu --> kemudian cancle --> lupa mak sudah tiada :'(

jadual

Hye sume
just nk update pendek2 jer
tentang jadual aku untuk tahun 2013, tidaklah pack  :)

aku pun tak tau pasaipa jadi cam ni..hahahah...pandai2 la korang tgk
n jawatan utama pun tak banyak aku sandang.tapi kene belajar untuk jadi guru perpustakaan :)

Tuesday, December 4, 2012

Tidak akan ku lupa

Salam sume
Bila aku tgk gambar kat atas ni, aku rase mcm dah penah upload dalam blog aku ni. sudut sama, kedudukan keta sama, kedudukan buaian pun sama. hakikatnya, gambar di atas ditembak pada petang ni. Sambil aku duduk di suatu sudut, aku merasakan bahawa sudah hampir 2 tahun aku tak menjejakkan kaki ke tanah ini. Sebelum ini, penah aku pulang, tapi sekadar dalam 2 hingga 10 minit, itupun just untuk amik barang, kemudian aku keluar dari umah. tapi kali ni aku balik, aku stay lama kat sini.

sampai je aku kat sini, melihat keadaan sekeliling, lihat kerusi yang arwah mak aku pernah duduk, betul2 mengundang perasaan sebak dan sedih. Tapi apakan daya, terpaksa juak aku tempuhi fasa ini. Tidak akan ku lupa semua kenangan di sini.

p/s : seperti yang ku jangka akan terjadi, telah pun terjadi :(

Wednesday, October 17, 2012

Ahmad Adam Syukri

Assalamualaikum sume
Hari ni aku nk update entry pasal Ahmad Adam Syukri.
Aku rase ramai yang dah kenal Siapa empunya diri itu.
Ahmad Adam Syukri ini merupakan insan yang masih lagi kecil dan pada waktu ini, beliau diduga  dengan dugaan yang cukup besar.

Ahmad Adam Syukri telah menghidap satu penyakit yang berkaitan dengan saraf. Aku mengharapkan pada sume yang membaca entri ini ataupun ada mendengar tentang kisah si anak kecil ini, mari lah kita menghulurkan sedikit sumbangan kerana si ibu telah mengambil cuti tanpa gaji untuk menjaga adik Adam ini.

"ADAM LAHIR SECARA VACUUM PD 4/3/12 DAN SEWAKTU KELAHIRANNYA ADAM KELUAR DALAM KEADAAN FLAT DAN KEKURANGAN OKSIGEN.SCAN MRI PD 9/3/12 MENUNJUKKAN OTAK ADAM MENGALAMI KEROSAKAN YG AMAT TERUK..ADAM TIDAK PANDAI MENELAN AIRLIUR DAN BERGANTUNG PADA MESIN OKSIGEN UNTUK TERUS HIDUP.ADAM JUGA PERLU BERGANTUNG PD MESIN SUCTION KRN TIDAK PANDAI MENELAN AIR LIUR UNTUK SEDUT AIR LIUR DLM RONGGA HIDUNG DAN MULUTNYA. MATA KANAN ADAM MENGALAMI INJURED,BEGITU JG DGN TELINGA SBLH KANAN YG TIDAK DAPAT MENDENGAR KRN KROSAKAN PD BHGIAN DALAM TELINGANYA. DOKTOR PAKAR OTAK MENGESAHKAN ADAM AKN TERLANTAR SEUMOR HIDUP DAN PELUANG UNTUK BERJALAN DAN HIDUP SPT KANAK2 NORMAL MMG AMAT TIPIS.DOKTOR PAKAR OTAK MENGKLASIFIKASIKAN KEROSAKAN OTAK ADAM SEBAGAI KEMATIAN SARAF OTAK.." : Sumber dari FB Adik Ahmad Adam Syukri ~ Semoga Allah s.w.t pulihkan adam sepenuhnya. Sama2 lah kita bantu dan berdoa untuk adik Adam...

sumbanga boleh dibuat kepada:
CIMB : 02040007292201
Maybank : 161136331818
Noraisyah Md Malena (Ibu Adam)

Alamat:

NORAISYAH MD MALENA
LOT 432 TMN SUSUR JAMBU
LN JAMBU SELATAN
96100 SARIKEI SARAWAK

mari kita sama2 mendoakan yang terbaik untuk keluarga Adam...

p/s : taman susur jambu..dekat sangat ngan umah aku..tapi aku terleka..

Saturday, August 18, 2012

SelamaT Hari Raya sume


Selamat hari raya sume-sume yang datang melawat blog aku yang aku rase tiada keistimewaan
sekadar emo semata2.. :)
Di kesempatan ini, aku memohon ampun dan maaf dari ujung rambut sampai lah ujung kaki
andai aku ada buat salah dan silap sepanjang aku hidup di muka bumi ini
Aku akui...sejak tahun lepas...aku tak ada perasaan nk raya...tahun ni pun sama..
mmg lah besok  adalah ari kejayaan kita
tapi aku..... rase biasa.. mungkin ibu aku dah takde..n tahun ni..mcm2 jadi
- raya tahun ni aku tak sihat...selsema...penangan duduk lama kat lcc..)dari 830 mlm ke 830 pagi esoknye)
- tahun kedua aku raya tanpa famili yang penuh (tiada ibu aku n ayah aku beraya kat umah satu lagi)
- aku tak berpeluang mengucapkan selamat hari raya kepada sahabat aku di sarikei....skrng dua2 dah diam
- seorang kenalan aku sudah bertindak diluar normal pemikiran (jgn wat lagi tau)

pepepun...ada sorang yang masih teman aku... cikgadis.. :)

Thursday, July 5, 2012

Silence...........






Kadang2...bile kite rase tensen n tertekan..kite selalu duduk di satu penjuru....dengan harapan ... kesusahan yang kita alami akan hilang sedikit demi sedikit

talent : Jelumi anak Anthony



Wednesday, June 27, 2012

Musim kemarau

Sekarang ni kat sekolah aku n area2 sekolah aku cam nanga buku, nanga kedup dan sebagainya mengalami masalah kurang air. tetapi kebanyakkan sekolah yang pendalaman mempunyai air sungai berhampiran. ble la dorang mandi kat situ. kalau aku lak..sungai pun cam parit jer...nanti koang tgk jer gambar yang aku upload..tapi gambar sencor sket.hehehe.. enjoy ma pix

mereka baru nk mandi, tgk la sungai de,,,cam parit jer kan

depa dah mandi...tapi sungai ni pun dah kurang air sebenarnya

depa seronok...seronok ker..hehe

budak perempuan ngah q...nk p mandi


so...musim kemarau ni aku kerap la balik umah...aku terpaksa la tinggalkan duty aku sebagai warden...susah nk solat ape suma bgai....nasib baik la PPM memahami masalah aku kan, kalau x..tak tau la ape jadi..mesti kene kutuk punye..hehe..okla... aku nk rehat..besok ada meeting ag...aku bzkan diri untuk melupakan kesedihan yang aku alami skrng

p/s : kemarau di hati juga sebab kehilangan kawan yang terbaik di sini..sedeh

Tuesday, June 26, 2012

Tahun 1 pintar

Salam geng.. ari ni aku masuk kelas aku dengan agak happi sebab aku ada ajaq pasal makanan kat anak2 tahun 1 aku. hehehe.kalau bab makan ni....laju jer aku. patut la gemuk an. tapi aku dulik hape. gemuk ke kurus ker...aku still tak de kawan. hahaha.

back to the topic an, aku pun tak tau ape jadi kat aku minggu ni, aku masuk kelas jer, laju jer mulut aku nk bercerita. dah mcm bagi lecture kat budak universiti. padahal dok ajaq budak tahun 1 jerk.hahaha. mcm ari ni , kelas aku 3 period, aku masuk untuk bercerita jer, dah habis satu period, satu period lagi untuk depa makan2. erm...harapan aku pada mulanya depa suka la kot makan emping jagung ngan susu...tapi hampeh..hahahahah..ble kata separuh dari anak aku ak suka makan...pepe pun jom tengok gambaq sket

dieter ngan lisa

watson..badan tegap tapi manje..hehehe

liyana .. si manis

jemat, galberth, chtristopher n alexander
 t
separuh dari dak aku...hak lain p kelas LINUS..yang aku peluk tu...budak paling manje ngan aku

Sunday, June 24, 2012

kawan

KAWAN..
Bila rasa ingin menangis.. hubungilah aku.. bukan aku nak suruh kau berhenti menangis... tapi mungkin aku boleh menangis dengan kau... tapi tak leh ramai sangat.. nanti habih air mata aku...

Kawan...
Jika terasa tiba2 nak melarikan diri... jauh dari masalah... hubungilah aku... aku takkan suruh kau berhenti.. tapi.. mungkin aku akan berlari bersama kau agar masalah kau boleh selesai... tapi jangan laju sangat, aku lari tak larat.. aku nak kejar.. kaki aku pendek...

Kawan..
Jika kau kecewa keluargamu tak bahagia.. beritahulah aku.. aku takkan buat kau benci kepada ibu bapa kau.. tapi..terimalah segala ketentuan Allah...

Kawan..
Jika kau kecewa dengan hubungan kawan kau tu satu hari nanti... ceritalah pada aku.. aku takkan sebut nama lelaki/wanita itu... tetapi.. cubalah jadi wanita/lelaki yang lebih soleh & solehah...

Tetapi kawan..
Jika suatu hari aku berdiam diri.. aku tidak membalas message kau.. aku tidak angkat panggilan dari kau... hubungilah aku segera... sebab waktu itu aku.. ermmm.. aku amat perlukan kau...

Atau aku sudah tiada lagi di dunia ini..

sumber:x ingat dah 

Friday, June 22, 2012

byul

The wind knocks on the window
Over the room as small as me
Twinkling stars so beautiful filling the room with love
Don’t be hurt caressing my wound so gently
Embracing me to sleep
Too hurt for my legs to walk
Eyes so blurry with tears
Before love never meant for me
I will keep on smiling
Dear moments with you buried deep in my heart
Like those stars embroidered in my eyes
I will love you forever

Crawling to me like a dream

My little star up high dazzling my eyes
Shining brightly falling on my shoulders
Don’t be sad anymore
Holding my hands tightly caressing my wound
It embraces me warmly
Too hurt for my legs to walk
Eyes so blurry with tears
Before love never meant for me
I will keep on smiling
Dear moments with you buried deep in my heart
Like those stars embroidered in my eyes
I will love you forever

Thursday, June 21, 2012

mereng

nape ngan aku ni
dah 2 minggu aku gila ni
aish..bosan r gini
nk balik semenanjung..tiket mahal
nk kuar...tak dak member best nk diajak..
dulu ada la sorang member ni...
sekarang de pun dah bz dengan hal de
takpelah
ya udah...ape nk wat?
nk wat home tuition la..ok x?

Tuesday, June 19, 2012

Jerebu vs Kabus

Pemandangan dari asrama perempuan

Pemandangan di kuaters ku

Dari dewan makan plak...tebal ek

Laluan gajah

Nampak gelap kan...dari bilik guru ni

satu ag dari bilik guru

Mengajar waktu pj di dalam jerebu




Ari ni aku terkejut pabila aku sampai je kat area babai..keadaan berkabus..tebal sangat..sampai waktu yang cerah tu aku kene pasang lampu..kalau tak ble mengundang bahaya. ini firsttime aku dapat pengalaman ni. sebelum ni ada juga aku rase keadaan berkabus..tapi tak de la setebal ni.

Aku turun jer dari kete...terus aku snap beberapa keping gambar. mmg aku terpegun dengan pemandangan pagi ni...walaupun ada yang mengatakan jerebu akibat daripada pembakaran di bintangor, aku tetap rase cantik dah mendamai. mungkin sebab hatiku aku gundah gudala since friday.

Bila tibe waktu pj jer...anak murid aku cakap..
"cikgu, nak pj juga ker?"
"yer, ada ,cikgu bagi masa 3 minit untuk sampai ke bawah"
 ble plak de jawab..
"cikgu, jerebu tebal ni, kalau ape2 jadi kat saya...c u in court"

hahaha..terus tergelak aku de cakap mcm tu..takpelah..tak de hal ..pada aku..tak de la teruk sangat..n dorang pun bukannye nk sangat aktif dlm permainan..ngeh2

p/s : kepada sahabatku, kekasih..jaga la diri, jerebu ni..pakai mask tau...kepada cha zainol..jg kesihatan k :)



Sunday, June 17, 2012

tingin jadi emo boys




Aku sebenarnya tingin jadi dak emo...asbabnye rambut depa cantik.hahahaha...pada pendapat aku je la kan. tapi nk wat cane...rambut aku kerinting..kalau aku wat cam depa..agak2 jadi x? hahaha..haruslah pelik kan.

penah jugak  celak (btui kot) tapi tak elok sebab mata aku yang kecik...tapi takpela kan ..ikut sunnah.hehe..kawan2 aku pun cakap aku ni emo n tak betul..mun datai mud gila..mmg aku tak tegur org..even pada hakikatnye aku jenis suke mencari kawan dan bercakap tak berhenti2..hehe..tapi takpelah...sapa suh campak aku kat sini..dan padan muka aku gak..sapa suh mintak cikgu..ahahaa..terimalah nasib badan..

p/s - ma life is only wit u my dear bloggie

Saturday, June 16, 2012

anang macha

Sesiapa pun di dunia ini boleh bercakap....aku berkawan tak tgk rupa, tak tgk perangai, tak tengok muka hensem ke x, cantik ke x, tak tgk gemuk ka kurus...tak kisah la kawan mcm mana pun

tapi betul ke ape yang kita cakap tu? ke just cakapan yang ditiru dari org lain? kalau begitu la rupanya, mmg malang la menjadi org yang gemuk, tak de rupa, tak de harta benda.

p/s - hidup aku jadi mcm mula2 aku mula posting dulu, tidak ada kegembiraan lagi buat aku, aku dah mula lemah semangat, tak dak mud nk ngaja

Friday, June 15, 2012

Friendship vs prankship?



When we honestly ask ourselves which person in our lives mean the most to us, we often find that it is those who, instead of giving advice, solutions, or cures, have chosen rather to share our pain and touch our wounds with a warm and tender hand. The friend who can be silent with us in a moment of despair or confusion, who can stay with us in an hour of grief and bereavement, who can tolerate not knowing, not curing, not healing and face with us the reality of our powerlessness, that is a friend who cares - Henri J.M. Nouwen

p/s - aku selalu mencari-cari kawan untuk aku menghilangkan tekanan aku disini, tapi bila mana aku dapat kurangkan tekanan itu, aku sering mendapat tekanan baru, dan aku jugak sering memperbodohkan diri aku hanya untuk gembira bersama kawan2..tapi gembirakah aku? aku sunyi di sini...my life now only with my cam :'(


Depression vs long journey


A lot of people dont realize that depression is an illness. i dont wish it on anymore, but if they would know how it feels, i swear they would think twice before they shrug it. 





Saturday, June 2, 2012

walimatul Urus Suhaifi & Sarah

 

 Selamat pengantin baru kepada kawan aku Suhaifi dan Wan Maisarah
semoga berbahagia ke anak cucu :)

Aku menawarkan wedding photographer dengan harga serendah rm500
for more info , plis PM me :)
Nurilusi Photography