Monday, March 21, 2011

Jom join bloglist kring!!! hehehehe

Rasa seronok apabila ditag oleh cik MO
teruja kot. Maceh MO..nanti tag la lagi..heheheh
Ditag aku untuk join bloglist pak cik biola ni..silala klik.
kat bawah ni banner beliau
wah berkaca mata hitam gitu.

Lepas tu beliau suruh pilih kategoi blog.samaada blogku hot , blogku chill , blogku style atau blogku comel.

aku dengan ini pilih blogku style..hehe
Pastu aku kene plak tag 3 org tapi aku cam nk tag banyak ja ..mereka adalah

Saturday, March 19, 2011

Wajah suci

video

Wajah suci..ini lah tajuk video lagu kat atas. skrng ni mud aku dengar lagu ni.mmg meruntun jiwa beb kalau tgk video ni.

Aku ni mmg sensitif gile2 bile melihat something yang melibatkan budak2,sebagai contoh kes pembuangan bayi dan child abuse. Nape ek dowang ni suke buang2 anak? pentingkan sangat ke maruah/malu berbanding dengan nilai sebuah nyawa? pada aku lakan..anak ni selain daripada rezeki dari tuhan , ianya juga merupakan satu bentuk aset dan pelaburan. Jadi org yang suke2 buang2 anak ni...merupakan seorang yang sembelit sebab susah nk melabur..hahahahaha...merapu di situ.

lagi satu pasal penderaan kanak2 ni.ape mak bapak sekarang ni suke tunjuk hebat kat anak2 jer ker? dah tak dak tempat lagi nk tunjuk kekuatan? masuk la wrestling ke..wwe ke...dapat jgk nama n duit. ni tak..g pukulnya si anak..apa salah anak? sampai ada yang gunting telinga c anak.alasannya, budak tu degil.wei mangkuk..kalau nk mengajar anak pun..jgn la sampai potong telinga anak! BANGANG! ang tu umur wapa...anak ang umur wapa..pk guna otak la beb.masa wat anak...pk nafsu je..dah dapat anak...tak gheti nk jaga..siot r.

ces..emo terlebih plak,takpa2..apapun..pada pasangan di luar sana , baik yang dah kawen atau blom..ingatlah..anak merupakan tanggungjawab kita.akhirat kelak..apa nk jawab kalau kita abai tanggungjawab?

Friday, March 18, 2011

Aku rindukan zaman persekolahan

Seperti tajuk di atas, aku teramat rindukan zaman sekolah menengah aku. walaupun itulah jugak zaman aku yang sangat jahil. Banyak benda jahat aku wat pada zaman ni. Tp itu lah yang buatkan aku rase seronok sangat. Aku rasa sangat bebas. Boleh melakukan apa saje yang aku suka.

Waktu aku form 4. cube la cari aku

Puak kelas aku mase form 5. Aku tak dak sebab aku tak hadir.demam kot.Mis u guys

Barisan exco pengawas yang cam best. Kowang mmg rock abis la :)

Tapi sekarang..aku sudah dewasa.Aku tidak lagi boleh berseronok seperti biasa.Namun, aku tidak mampu dan aku tidak bersedia untuk memikul tanggungjawab itu.Aku hilang semuanya kini. Aku sendiri.


Tuesday, March 15, 2011

Perkahwinan mereka




kelmarin tanggal 14.03.2011 merupakan hari bahagia buat pasangan jahaya dan zakirah. Upacara akad nikah dilangsungkan di Pejabat Agama Sungai Petani. Pagi tu agak kelam kabut sebab aku kena amik sepupu rapat aku di permatang durian. Tapi last2..aku ngan kazen sempat jgk sampai malah lagi awal dari waktu yang dijadualkan. Terima kasih kepada sepupu aku dah mak teh sebab kowang la aku hapi sangat tangkap gambar.

kaler tema ayah aku dan makcik adalah warna pink.macam kowang ble tgk la ek. tak kisah la warna apa pun.janji dowang hapi.aku mula2 agak keberatan untuk menjadi photographer untuk ayah aku.memandangkan amirul ( adik tiri aku ) pun dah ada kamera. Tp bila pk balik..aku pun setuju ja la untuk tangkap gambar.ada banyak ag gambar , tapi sket je la aku taruk asbab tenet aku slow bangat.

p/s : tetibe teringat kat arwah mak aku. Al-fatihah buat arwah ibunda tercinta.sesungguhnya hidup aku mmg lain sangat skrg dan skrg juga teratak ibunda mulai sunyi :(

Sunday, March 13, 2011

mentari di ufuk timur


gambar di atas aku sangat suka sebab mengambarkan perasaan aku tika ini. mmg susah nk menerima ahli baru dalam keluarga. aku tak pasti aku dapat menerima keadaan ini.tahla..aku rindukan arwah mak aku. semakin hari ,semakin banyak kenangan yang aku ingat. semakin banyak janji2 yang aku tak dapat tunaikan kepada mak aku.erm....takpelah..