Saturday, March 19, 2011

Wajah suci


Wajah suci..ini lah tajuk video lagu kat atas. skrng ni mud aku dengar lagu ni.mmg meruntun jiwa beb kalau tgk video ni.

Aku ni mmg sensitif gile2 bile melihat something yang melibatkan budak2,sebagai contoh kes pembuangan bayi dan child abuse. Nape ek dowang ni suke buang2 anak? pentingkan sangat ke maruah/malu berbanding dengan nilai sebuah nyawa? pada aku lakan..anak ni selain daripada rezeki dari tuhan , ianya juga merupakan satu bentuk aset dan pelaburan. Jadi org yang suke2 buang2 anak ni...merupakan seorang yang sembelit sebab susah nk melabur..hahahahaha...merapu di situ.

lagi satu pasal penderaan kanak2 ni.ape mak bapak sekarang ni suke tunjuk hebat kat anak2 jer ker? dah tak dak tempat lagi nk tunjuk kekuatan? masuk la wrestling ke..wwe ke...dapat jgk nama n duit. ni tak..g pukulnya si anak..apa salah anak? sampai ada yang gunting telinga c anak.alasannya, budak tu degil.wei mangkuk..kalau nk mengajar anak pun..jgn la sampai potong telinga anak! BANGANG! ang tu umur wapa...anak ang umur wapa..pk guna otak la beb.masa wat anak...pk nafsu je..dah dapat anak...tak gheti nk jaga..siot r.

ces..emo terlebih plak,takpa2..apapun..pada pasangan di luar sana , baik yang dah kawen atau blom..ingatlah..anak merupakan tanggungjawab kita.akhirat kelak..apa nk jawab kalau kita abai tanggungjawab?

3 comments:

Nana Liyana said...

dah ade anak nti jaga baik2 :)

Budak Hati said...

insyaallah..

dayangkueffazulaikha said...

kesian kan kat kanak2 tu . diorang tak mintak dilahirkan dlm keadaan yg sbegitu T__T *emosi*