Tuesday, August 31, 2010

Seperti Yang Ku Jangka

Sekali lagi ku lalui jalan sepi
Yang cukup diri ini kenali
Ku sangka dia yang ku cari
Telah ku jumpa
Namun dia yang menghancurkan jiwa

Cukuplah sudah hatiku dipanah duka
Cukuplah sudah segala sengsara
Dan aku tak mahu lagi dibelenggu rindu
Kerana ia akhirnya membunuhku

Seperti yang ku jangka terjadi
Tewas sekali lagi
Menambahkan luka yang sudah ada
Seperti yang ku jangka terjadi
Cinta datang dan pergi
Mungkin takdir ku hidup menyendiri

Harapan terakhir ku rupanya sama saja
Dengan yang terdahulu darinya
Biarkan aku hidup tanpa belaian cinta
Biar semua tahu ku kecewa

Seperti yang ku jangka terjadi
Tewas sekali lagi
Menambahkan luka ynag sudah ada
Seperti yang ku jangka terjadi
Cinta datang dan pergi
Mungkin takdir ku hidup menyendiri

Mungkinkah takdir hidup ini menyendiri
Bertemankan sepi
Yang pasti setiap malam
Ku imbas kembali
Kenangan indah menyentuh hati
Yang pasti itulah saja mampu ku miliki
Mungkin sepanjang hayat ku bermimpi

Inspirasi hati

Kasih kaulah inspirasiku

Bila sendirian fikiranku buntu
Mengingati dirimu
Dikau tiada lagi di sisiku
Hatiku sayu bertambah pilu

Kasih kau inspirasiku
Kau mengajarku erti kehiduran ini
Takkan ku lupakan nasihatmu
Kerna ianya berguna untukku

Seringkali aku berdoa pada-Nya
Agar tabah menyusuri hidup ini
Ya Allah berilah ku kekuatan
Untuk tempuhi dugaan yang mencabar

Sekiranya ku mendapat pengganti
Ku harapkan insan sepertimu oh kasih
Banyak membantu dan mendorongku
Menjadi hamba yang taat kepada-Nya



Seringkali aku berdoa pada-Nya
Agar tabah menyusuri hidup ini
Ya Allah berilah ku kekuatan
Untuk tempuhi dugaan yang mencabar

Sekiranya ku mendapat pengganti
Ku harapkan insan sepertimu oh kasih
Banyak membantu dan mendorongku
Menjadi hamba yang taat kepadaNya, o ho...

Sekiranya ku mendapat pengganti
Ku harapkan insan sepertimu oh kasih
Banyak membantu dan mendorongku
Menjadi hamba yang taat kepada-Nya

Walau dirimu tiada lagi
Tapi hatiku tetap kepadamu
Kenangan bersamamu subur mewangi
Takkan luput dari ingatanku
Takkan luput dari ingatanku?

Monday, August 30, 2010

Lirik selamat ulang tahun sayang

Yang tulus ikhlas
Ingin sekali sekala dirinya dibalas
Walau hanya dengan dakapan di angin lalu

Yang selalu memberi
Ingin sekali sekala jadi penerima
Cukup dengan salam dan manis doa

Aku ingin kau merasakan hebatnya cinta
Dan leburkan saja serpihan calar derita


Selamat ulang tahun sayang
Kini kau bersayap, pergilah terbang
Rentaslah langit cita cita mu
Harap nanti kita 'kan bertemu

Selamat ulang tahun sayang
Janganlah engkau tak terbang pulang
Ku nanti penuh kerinduan
Selamat tinggal, selamat jalan

Aku hanya inginkan engkau setia
Kerana setia yang mencipta bahagiamu


??

Method 1: Jumping Off


Method 2: Complete Exsanguination


Method 3: Jumping off a Plane


Method 4: Car Death


Method 5: Suicide Bombing


Method 6: Great White Shark


Method 7: Pop Rocks & Coke


Method 8: Emotionally Disturbing Piano Wire Beheading


Method 10: Overkill


lyric gone

There's a thousand words that I could say
To make you come home, yeah
Seems so long ago you walked away
And left me alone

And I remember what you said to me
You were acting so strange
And maybe I was too blind to see
That you needed a change

Was it something I said to make you turn away
To make you walk out and leave me cold
If I could just find a way
To make it so that you were right here, right now

I've been sittin' here, can't get you off my mind
I'm tryin' my best to be a man and be strong
I've drove myself insane wishing I could touch your face
But the truth remains

You're gone, you're gone
Baby, you're gone, girl, you're gone
Baby girl, you're gone
Gone, gone, you're

Now I don't wanna make excuses, baby
Won't change the fact that you're gone, no, no
But if there's something that I could do
Won't you please let me know

The time is passing so slowly now
Guess that's my life without you
And maybe I could change my every day, yeah
But baby, I don't want to

So I'll just hang around and find some things to do
To take my mind off missing you
And I know in my heart you can't say
That you don't love me too, please say you do
Yeah

I've been sittin' here, can't get you off my mind
I'm tryin' my best to be a man and be strong
I've drove myself insane wishing I could touch your face
But the truth remains

You're gone, you're gone
You're gone, you're gone
You're gone, you're gone

What will I do if I can't be with you?
Tell me where will I turn to, baby, who will I be?
Now that we are apart, am I still in your heart?
Baby, why don't you see that I need you here with me
Oh

I've been sittin' here, can't get you off my mind
I'm tryin' my best to be a man and be strong
I've drove myself insane wishing I could touch your face
But the truth remains

I've been sittin' here, can't get you off my mind
I'm tryin' my best to be a man and be strong
I've drove myself insane wishing I could touch your face
But the truth remains

You're gone, you're gone
You're gone, you're gone
Baby girl, you're gone, you're gone
But the truth remains you're


im not important any more

down

down lagi ari ni..

tensen sangat....................tak mau wat keje

p mampus la ngan assingment

Sunday, August 29, 2010

aku happy?

Salam sume2.. aku baru lepas baca blog dekja... aka bakal adik ipaq aku. de cite pasal kebahagiaan. tajuk de plak 27 ogos...tarikh apa tu ek? for sure la .. tarikh besday de..happy besday dekja :) . aku pun nk tulis juga pasal kebahagian aka happy. aku copy sket la cara penulisan dekja ni.. tapi mungkin tak sepanjang de tulis . de tulis panjang sal de suke bace novel. aku lak jenis tak suke baca novel,keh3. jadi. pendek je kot entry aku ni.

okeh.let start with keluarga
famili aku cane ek? ble tahan. no komen! next!

kawan
aku ramai kawan? dah pasti la tidak.. i live in my own world. bukan tak nak cari. tapi aku lebih suke menyepikan diri. cam owg gilak pon adew. tapi ada aku kesah kew?


pelajaran?
setakat la... so far so gud la.. masih lg dok teringat2 peristiwa 2006. tak pew. jadi cikgu pun bes apa. dulunya aku tak suke jadi cikgu. tapi bile dah start berpraktikum, semangat aku tuk jadi cikgu, semakin menebai.. tambah2 bila aku berpraktikum kat skai. banyak benda aku belajar dari situ.

kekasih?
ada sowunk. name de nurul fatin bt ramli. aku heart sangat sama dia. selalu wat aku hapi ngan ngade2 n kecomelan de tu. de suke amik berat sal aku walaupun aku tau de x mampu angkat aku kalau de tau berat aku sebenaqnya. Aku sentiasa gumbira bile bersama de. peneman aku pada sume keadaan. Love u cayunk!

Anak-anak muridku
yang ni pon, selalu wat aku happy. kalau ngah tensen wat rph tuh. bila masuk je kelas nk ngajaq. mesti aku happy. tak pk len dah, mengajaq dan melayan karenah mereka. sangat best. jadi.. jadilah cikgu.hehehehehe, dah 4 sekolah aku p. paling best, budak2 skai. :)

jadi,
kesimpulannye adalah hipotesis diterima.kekekekeke. bukan2 , kesimpulannya , dalam hidup aku , hanya ada 2 benda menhapykan ak, iaitu nurul fatin dan anak-anak muridku yang akan lupakan aku, tapi sentiasa dalam ingatan aku. hak len,, no komen! jgn tanya

Saturday, August 28, 2010

moral down

moral down
down
down
down
down
down

hate got this feeling

hate to be me

hate to be alone

hate to be like dat

argh!!!!!!!! hate all of it

die!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

blah la ko!

blah la ko!
ko jgn perasan la wei
ingat depa perlukan ko sangat ke?
lame2 nanti depa lupakan ko jugak la
tak yah la nk poyo lebeh2

Kita selalu nak tau..apakah ciri0ciri pelajar cemerlang. Kat bawah ni...ada ternyata 33 ciri ciri pelajar cemerlang.diambil dari [sumber]:

1. Sentiasa yakin pada potensi diri sendiri.

2. Bersedia memikul tanggungjawab sebagai seorang pelajar.

3. Memberikan tumpuan sepenuhnya kepada pelajaran semasa mengikuti pengajaran guru.

4. Membuat persediaan awal dalam menghadapi sebarang peperiksaan.

5. Sentiasa bersiap sedia dalam menghadapi sebarang bentuk ujian atau peperiksaan yang bakal diadakan oleh pihak sekolah atau pihak kementerian.

6. Menyediakan keperluan peralatan belajar yang mencukupi.

7. Menepati waktu belajar yang telah ditetapkan oleh pihak sekolah

8. Mendapatkan bantuan guru atau kawan-kawan sekelas yang lain apabila gagal mengikuti kelas di atas sebab-sebab tertentu.

9. Sentiasa menghormati guru sama ada semasa guru sedang mengajar di dalam kelas atau sewaktu berada di luar kelas.

10. Bersoal-jawab dengan guru untuk memahami pelajaran yang telah diajar.

11. Sering memberi pandangan dan pendapat dalam proses pembelajaran.

12. Sering berbincang dengan rakan-rakan tentang pelajaran yang telah dipelajari.

13. Menyiapkan tugasan yang telah diberi oleh guru sama ada kerja dalam kelas atau kerja rumah, dalam tempoh yang ditetapkan oleh guru berkenaan.

14. Mengadakan kumpulan perbincangan (study group) bersama rakan-rakan yang mempunyai visi dan agenda yang sama iaitu kejayaan dalam peperiksaan.

15. Menjadikan perpustakaan sekolah dan perpustakaan yang lain sebagai gedung ilmu pengetahuan untuk dikunjungi dan mendapatkan buku-buku untuk dipinjam.

16. Membaca akhbar atau majalah-majalah akademik untuk mendapatkan ilmu pengetahuan tambahan.

17. Menonton rancangan televisyen yang sesuai untuk mendapatkan pengetahuan seperti Rancangan Pendidikan, Berita dan lain-lain lagi.

18. Mengadakan ujian dan peperiksaan kendiri (sendiri) seperti dibuat dalam peperiksaan sebenarnya, untuk dijadikan sebagai pengukuhan pembelajaran.

19. Menyediakan jadual waktu untuk merancang pembelajaran pelajar di luar sekolah. Minta nasihat guru atau abang-abang yang berpengalaman untuk mendapatkan corak jadual yang sesuai dan efektif. Jadual ini mestilah dipatuhi.

20. Mengikuti ceramah-ceramah motivasi yang diadakan untuk melahirkan semangat dan keyakinan diri.

21. Mengikuti seminar-seminar peperiksaan yang diadakan bagi memahami teknik-teknik menjawab soalan peperiksaan.

22. Membeli buku-buku rujukan yang sesuai. Ini dapat memantapkan persediaan pelajar. Minta bantuan guru untuk mendapatkan senarai buku-buku rujukan pilihan untuk subjek-subjek tertentu. Ingat pepatah Inggeris, "Don't judge the book by its cover." Buku yang kelihatan cantik menawan tidak semestinya baik. Hanya guru yang lebih memahami kualiti sesuatu buku rujukan.

23. Mengikuti kelas-kelas tuisyen untuk menambahkan lagi pengalaman dan kecekapan pelajar dalam pelajaran.

24. Mengadakan lawatan ke pameran-pameran buku yang diadakan.

25. Menyertai pelbagai aktiviti sekolah secara aktif dalam kokurikulum. Badan yang cergas akan menghasilkan otak yang sihat. Otak yang sihat akan melahirkan pemikiran yang lancar.

26. Pelajar perlu sanggup menghadapi cabaran luaran yang hebat yang sering cuba mengganggu penumpuan pelajar pada pelajaran atau cuba mengurangkan minat pelajar untuk belajar. Antara cabaran luaran yang dimaksudkan itu adalah hiburan, aktiviti sukan yang berlebihan, amalan suka melepak dan membuang masa dan gangguan kawan-kawan yang suka mengajak pelajar melakukan perkara-perkara yang kurang berfaedah.

27. Menjaga keselamatan diri dengan mengelakkan sebarang bentuk bahaya yang dapat mengancam tubuh fizikal pelajar.

28. Menjaga kesihatan tubuh badan dengan cara menghindari sebarang bentuk penyakit. Jaga keseimbangan makanan. Jangan makan terlalu banyak 'junk-food'. Hindari makan di gerai-gerai yang kotor atau membeli kueh-kueh yang terdedah tanpa ditutup. Jangan berjaga sepanjang malam. Ini boleh menjejaskan kesihatan.

29. Menjaga dan mengawal pemakanan dengan memakan makanan yang seimbang. Ini akan menjamin kesihatan badan yang baik dan otak yang dapat berfikir dengan lebih lancar. Pilih jenis makanan yang sesuai untuk minda dan kesihatan tubuh badan.

30. Jangan segan untuk menimba pengalaman daripada pelajar-pelajar yang telah berjaya dalam peperiksaan. Jadikan abang-abang dan kakak-kakak yang telah berjaya itu sebagai model atau contoh pelajar cemerlang. Perhatikan ciri dedikasi dan disiplin mereka dalam menghadapi peperiksaan. Pengalaman mereka yang telah berjaya itu sungguh berharga untuk pelajar yang bakal menghadapi peperiksaan.

31. Bagi pelajar Islam, tunaikan sembahyang lima waktu seperti mana yang telah disyariatkan oleh agama. Bagi pelajar bukan Islam yang lain, lakukan amalan ibadat agama masing-masing.

32. Sentiasa berdoa dan mengharapkan pertolongan daripada Tuhan. Aspek kerohanian ini juga sama penting dengan aspek jasmani dan minda pelajar.

33. Berserah diri kepada Tuhan dan tidak putus asa jika gagal. Apabila menghadapi kegagalan, berusahalah lagi dengan menjadikan kegagalan itu sebagai iktibar dan panduan untuk lebih berjaya. Jadikan semua bentuk kegagalan sebagai pengukuh diri untuk mencari kejayaan yang lebih cemerlan

Friday, August 27, 2010

no title

salam sume.... hari ni maktab aku amik cuti untuk nuzul quran... ak caye mmg satu negeri pulau pinang ni cuti. dah seminggu aku tinggalkan skai. kembali kepada fitrah seorang pelajar di ipta. apa lagi...tiap2 hari , mengadap muka pensyarah, buat asingment, p kelas kul 8 sampai kul 430...pergh....mmg memenatkan.

dahulunya aku menjadi cikgu kepada anak murid aku... tapi sekarang.... aku plak menjadi pelajar. mmg mud untuk belajar mmg tak dak ag.. mungkin sebab aku berposa... tak larat... hehehe..almaklumla... p kelas je... kompem... si anak mata... akan memaksa kelopak mata untuk tutup sama... selalu gak la kene warning ngan pensyarah.. tapi aku dulik apa.. daripada mata aku terseksa... baik aku layan tido... nk kata pa...kata la... janji..layan!... :)

malam ni plak... aku ternampak kejadian kete terbabas... depan mata aku... wah,,, kaget jap . mungkin ingatan tuk aku... or maybe hidup aku dah tak lama :)

Thursday, August 26, 2010

mode = mengcopy lirik lagu ( all or nothing )

i know when he's been on your mind
That distant look is in your eye
I thought with time you'd realize
It's over over
It's not the way I choose to live
And something somewhere's got to give
As sharing this relationship gets older older
You know I'd fight for you
But how I can fight someone who isn't even there
I've had the rest of you now I want the best of you
I dont care if that's not fair

Chorus:
Cause I want it all
Or nothing at all
There's no where left to fall
When you reach the bottom it's now or never
Is it all
Or are we just friends
Is this how it ends
With a simple telephone call
You leave me here with nothing at all

There are times it seems to me
I'm sharing you with memories
I feel it in my heart
But I dont show it show it
And then there's times you look at me
As though I'm all that you can see
Those times I don't believe it's right
I know know it

Don't me make me promises
Baby you never did know how to keep them well
I've had the rest of you
Now I want the best of you
It's time for show and tell

Chorus

Cause you and I
Could lose it all if you've got no more room
No room inside for me in your life
Cause I want it all
Or nothing at all
There's no where left to fall
It's now or never

Chorus x2

Tetibe lak tgh2 pagi ni ter emo. memikirkan banyak perkara yang menyedihkan. Walaupun baru maghrib tadi aku rase sangat hapi bile berbuka dengan kak nani , cikgadis , cha n afy. Mmg hidup aku sinonim dengan perkara yang menyedihkan. apalah nk jadi

Wednesday, August 25, 2010

i love to walk in the rain

You said goodbye
I fell apart
I fell from all we had
To I never knew
I needed you so bad

You need to let things go
I know, you told me so
I've been through hell
To break the spell

Why did I ever let you slip away
Can't stand another day without you
Without the feeling
I once knew

I cry silently
I cry inside of me
I cry hopelessly
Cause I know I'll never breathe your love again
I cry
Cause you're not here with me
I cry
Cause I'm lonely as can be
I cry hopelessly
Cause I know I'll never breathe your love again

If you could see me now
You would know just how
How hard I try
Not to wonder why

I wish I could believe in something new
Oh please somebody tell me it's not true (oh girl)
I'll never be over you

Why did I ever let you slip away
Can't stand another day without you
Without the feeling
I once knew

I cry silently
I cry inside of me
I cry hopelessly
Cause I know I'll never breathe your love again
I cry
Cause you're not here with me
I cry
Cause I'm lonely as can be
I cry hopelessly
Cause I know I'll never breathe your love again

If I could have you back tomorrow
If I could lose the pain and sorrow
I would do just anything
To make you see
You still love me

I cry silently
I cry inside of me
I cry hopelessly
Cause I know I'll never breathe your love again
I cry
Cause you're not here with me
I cry
Cause I'm lonely as can be
I cry hopelessly
Cause I know I'll never breathe your love again

I always cry..i always been upside down..
feel lonely...plis...take me
i cant face it anymore... :(
i am a failure

Tuesday, August 24, 2010

what is the thing that reflecting my life?

wah..bahasa owg putih lak malam ni..keh2...apa ek yang mempengaruhi hidup aku?dulu, penah aku jumpe dokter.. de kata aku ada masalah apa tah... ada la macam sakit mental sket... sakit membuatkan aku selalu mendengar kata2 atau bisikan2 sore yang menyuruh aku membuat benda di luar paras norma..macam membunuh diri atau p jalan rata. Dokter kata...ble diubati dengan cara amik anti depressen. tp tu zaman dulu, waktu aku form 4 kot. waktu aku strunggle gile untuk menjadi yang terbaik. Sampai tekanan perasaan.

Pastu lak, dokter ada pesan , ubatlah nurani aku. dengan zikrullah. tp, waktu tu aku tak amalkan ag. hanya selepas aku dibawa kepada seorang ustaz, name de ustaz shakirin. ala yang popular dalam cite expose mistik tu. de kata , bila aku terdengar sore lagi , sebut la nama Allah dalam hati. banyak2.

hanya selepas aku amalkan zikrullah , baru hidup aku tenang balik. aku dapat catch up dalam pembelajaran mase tahun 2004. Alhamdullillah aku dapat skor dalam peperiksaan SPM 04. hehehe.. Syukur sngt :)

what is reflecting my life?

for the rest of my life lyric :)

I praise Allah for sending me you my love
You found me home and sail with me
And I`m here with you
Now let me let you know
You`ve opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along
OOOOO
And theres a couple words I want to say

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you. loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you

I know that deep in my heart
I feel so blessed when I think of you
And I ask Allah to bless all we do
You`re my wife and my friend and my strength
And I pray we`re together eternally
Now I find myself so strong
Everything changed when you came along
OOOO
And theres a couple word I want to say

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you. loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you

I know that deep in my heart now that you`re here
Infront of me I strongly feel love
And I have no doubt
And I`m singing loud that I`ll love you eternally

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you.loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you

I know that deep in my heart

Sunday, August 22, 2010

puisi untuk kak ruby n kak nani

Bila hari itu semakin tiba
hati ini begitu resah
mengingatkan hati ini akan pergi
meninggalkan 2 hati yang begitu berjasa

bila hari itu tiba
hati ini meronta - ronta
tidak mahu pergi
hati ini yang dulunya ceria
kini kembali suram

2 hati itu
sabar melayan karenah hati ini
yang kadang kala
meraih tumpuan
bagai hati si anak kecil

kepada 2 hati itu
kenangan yang tercipta
akan menjadi sebuah memori terindah
akan kuselitkan didalam buku kenangan

kak ruby n kak nani
terimas kerana memberi dorongan serta tunjuk ajar kepada sy
tah bila peluang itu akan ada lagi
saya akan simpan kata2 kak nani .... jgn putus saudara :)

untukmu SKAI ( lagu suara ku berharap - hijau daun )

aku tujukan lagu ni kat warga skai

di sini aku masih sendiri
merenungi hari-hari sepi
aku tanpamu, masih tanpamu

bila esok hari datang lagi
ku coba hadapi semua ini
meski tanpamu oooh meski tanpamu

bila aku dapat bintang yang berpijar
mentari yang tenang bersamaku disini
ku dapat tertawa menangis merenung
di tempat ini aku bertahan


suara dengarkanlah aku
apa kabarnya pujaan hatiku
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

suara dengarkanlah aku
apakah aku slalu dihatinya
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

kalau ku masih tetap disini
ku lewati semua yang terjadi
aku menunggumu, aku menunggu

suara dengarkanlah aku
apa kabarnya pujaan hatiku
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

suara dengarkanlah aku
apakah aku ada dihatinya
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

Saturday, August 21, 2010

lirik harapan padamu subur kembali

salam...aku suke dengar lagu ni... daripada kumpulan saujana

Wahai Tuhan ku yang Esa
Bila kenangkan QaharMu
Rasa gerun di hatiku
Kerana takutkan seksaMu

HambaMu rasa putus asa
Siapakah dapat bersihkan diri
Dari segala dosa yang memburu
Setiap hari setiap ketika

Tika mengenang GhafarMu
Putus asa tiada lagi
Semangatku pulih kembali
Harapanku subur kembali

Ujian menimpa menekan di jiwa
Tak sanggup meneruskan perjuanganku
MehnahMu itu penghapus dosaku
Mengganti hukumanMu di akhirat

Di waktu mengenang rahmatMu
Terasa diri kurang bersyukur
PadaMu harusku memohon
Moga syukurku bertambah
Alangkah susahnya
Mendidik nafsuku
Yang tidak dapat melihat kebenaranMu
Bantulah hambaMu
Dalam mendidik jiwaku ini

Layakkah cikgu?

sebuah sajak ciptaanku sendiri untuk semua kanak-kanak comel yang pernah menjadi anak muridku ( SK sungai nibong, sk taman intan , sk petani jaya , sk taman ria jaya , dan sk ayer itam )

Sebuah kata tercipta
daripada seorang guru
kepada anak-anak muridnya

layakkah cikgu
menjadi pendidikmu
bila mana cikgu tidak berupaya mendidikmu

layakkah cikgu
menjadi perangsangmu
bila mana cikgu sendiri lemah didalam emosi

layakku cikgu
menjadi pencetus mindamu
bila mana cikgu gagal didalam kehidupan

kata orang
seorang cikgu yang baik
dibenci oleh anak didik mereka
jadi
layakkah cikgu
menjadi pendidikmu
bila mana cikgu terlalu sayang pada kamu
sehinggakan tidak mampu untuk menjadi tegas terhadapamu

kata orang lagi
seorang guru yang cemerlang
tidak manjakan anak didiknya
jadi
layakkah cikgu
menjadi pendidikmu
bila mana anak murid cikgu sudah menjadi seperti sebuah keluarga?

kata sekeping hati dari dunia berbeza
mengatakan cikgu tidak layak menjadi pendidik
bila mana cikgu terlalu syg kepada anak murid cikgu

anak-anak muridku
maafkan cikgu jikalau tidak dapat membentuk kalian
tidak dapat merangsang minda kalian
tidak dapat membentuk peribadi kalian
tidak dapat menunjukkan pekerti mulia
ini kerana
didalam intuisi cikgu
adakah cikgu layak menjadi seorang cikgu :(

inilah sajak ciptaan aku sendiri. maafkan ak kalau mmg dah tak jadi macam sajak pon. tika ini , aku down sangat. dengan pelbagai masalah.maafkan aku kepada sume yang terlibat.salam

lain

salam sume...
selalunya pada hari sabtu... aku selalu la godek3 buku darjah 2 and 5 untuk dijadikan bahan untuk mengajar.. tapi tah la kan, pagi ni, aku rase lain sangat bila benda yang menjadi rutin aku setiap sabtu dah tak dilakukan lagi. aku tgk hadiah2 yang aku dapat. ak rase sebab sangat. rindu aku kepada anak2 murid aku di sky.... sngt2 lah tebai.

segalanya aku rindu, tiap pagi2 , aku sampai je sekolah, aku mesti pandang sebelah kanan kete aku...mesti ada najwa n hazati dok duduk bawah laluan berbumbung dekat2 surau tu. depa je berdua..hehehe. dekat2 730, sampai plak fathini...pastu kat kantin, sebelum pose...mesti ada faiz n da geng.. dok lari2 ... kadang2 dok menjamah kue yang mami masak... comey sngt :(

pastu, bunyi je loceng...mesti ada anak murid aku dari 5i yang kerap sngat tak pegi perhimpunan. dok jalan tara keliling sekolah takut kene tangkap ngan cikgu.port depa selalunya belakang surau. Hafiz la de punye otai. walaupun depa selalu kacau aunty kat sebelah , aku ttp sayangkan depa. depa masih lagi boleh dibentuk :)

aktiviti kokurikulum yang paling aku ingat. adalah mase 3 ogos. dimana krs n pbsm berkerjasama memasak megi. sementara budak darjah 6 dok masak , aku n cikgu praktikum yang len serta adik2 ros , buatlah aktiviti untuk murid-murid lain. macam2 game kami main.sonok sangat tgk depa men walaupun ada setengahnya yang penat :)

kenangan

video

Friday, August 20, 2010

skai part 2









harus ku sedar... aku terpaksa tinggalkan SKAI :(
miss all my students a lot

skai part 1





sebilangan anak murid ku di sekolah sky

Tuesday, August 17, 2010

murid-murid

dahulunye .. sebelum datang ke skai
aku rase malas sangat... teramat2 malas...mana taknye.. mud cuti tak habis, tetibe terus kene p skulah. bile first day datang kat skai, aku rase cam aku tak ble teruskan . masa bila aku diperkenalkan dengan kak ruby n kak nani , aku rase , aku ble hidup kat sekolah ni.
sapa kak ruby n kak nani? dowang la cikgu kat sekolah tuh. seorang kaunselor dan seorang lagi dahulunye guru pemulihan yang banyak membawa kemajuan kepada murid-murid yang memasuki kelas pemulihan.

kedua-dua mereka telah aku anggap cam kak aku sendirik. kalau ble, nk jer aku berhubung dengan mereka tiap2 hari. Sebab depa pun adalah pengubat hati bila mana aku rase sangat down. lepas aku kenal mereka, aku masuk plak kelas 5i n 2k . 5i ni kelas no 2, murid-murid nakal. tapi aku suka :) . ada je jenaka depa yang wat aku hapy. pastu , 2k lak , banyak budak2 comel... hehe.. telatak depa wat aku rase nak lagi dekat dengan kelas tuh. besh gitu.

tapi kini , aku bakal meninggalkan anak - anak murid kesayangan aku., kakak - kakak aku dan semuanya. kenangan terindah di sky. :(

crying thinking of them

Sunday, August 15, 2010

Autumn Times

Autumn breeze frigidly touches ailing dreadful lives
Harshly darkness quietly surrounds the broken souls
Mellow serenades that once played between hearts
Pathetically have transformed into bitter sad songs

Somewhere beyond the flossy clouds
Cupid has lost his romancing arrows
Plays sad sonorous tunes on his bow
Dedicated to all weepy lonely hearts

Howling chilly wind blows through the mist
Sounds of sorrow spread allover the place
Fuzzy humid air submerges the inner lust
Lives decay slowly as the autumn leaves fall...


Thursday, August 12, 2010

mode = sasau

aku dah sasau aka angau kat sekolah ayer itam.. uwaa. best sangat sek ni.. aku suke sek ni... bebudak de aku suke... cikgu2 de aku suke...tambah kak nani n kak ruby yang selalu tlg aku n bagi nasihat kat aku. nape la dekat2 nak habis baru aku rase seronok sangat kat SKAI.

aku tak kira... sem depan aku nk p tgk hari sukan SKAI. apa nk jadi. jadi. wakakakakaka

perasaan

perasaan negatif menguasai diri
emo dah datang...tah apa lak aku wat malam ni
owg cakap aku hapi?
betul meh?
dalam hapi ada kuciwa
mud sume dah ilang
tlg la aku.....cantik pisau tu....hahahhahaha

Tuesday, August 10, 2010

gambar2 anak anak murid sygku



ni la dua dari banyak org murid feveret aku. mmg kat sekolah tu... kire sume la feveret aku .. murid2 SKAI mmg da bomb

Monday, August 9, 2010

emo

salam sume

kali ni aku cite ttg emo.. aku suke perkataan emo.. sebab sangat sesuai ngan diri aku yang suke emo tak tentu pasal.

nape aku emo? mgkin sebab tekanan perasaan , keadaan keluarga , masalah2 yang sering hadapi dan macam2 lagi aspek.

dekat2 nak habis praktikum , emosi aku terganggu sebab kalau ble aku nk dok lelame dekat SKAI . best sangat2. ada kak2 yang best, rakan praktikum yang gile2 , anak murid juga gile2 macam aku. best sangat. tapi , tak lama lagi aku akan meninggalkan SKAI. sedih... tah bile lagi aku dapat jumpa anak - anak murid aku. nk sangat aku tengok dowang berjaya dalam peperiksaan. sbb tu jugak sekarang, mana2 cikgu yang tak masuk kelas.. atau pun antara period..aku akan masuk setiap kelas yang tak dak cikgu semata2 untuk berkenalan ngan murid2, bersamam mereka disaat akhir praktikum ni.

jumaat lepas..ada sowang murid... de kata.. xnak bertegur dengan aku dah.. pada org len , mungkin nampak cam budak2...tapi pada aku... aku amik siyes.. sedih lo. pastu, ari ni laks.. sama dengan hari isnin... ada sowang lagi budak... de kata .. de tak suke cara aku mengajar... aduh.. sedih sangat aku dengar.

tapi takpe la.. aku lagi 2 minggu nak habis.. mungkin aku dapat lupakan sume walaupun sebenarnya.. tak nak lupakan sume...tp terpaksa...kalau tak... sengsara aku merindui SKAI...cume aku harap.. dapat kembali ke SKAI untuk praktikum 3 bulan ...
Ya Allah , istajibillah humma doa ana