Thursday, July 21, 2011

Plastik

Tajuk aku pada entri kali ni adalah berkaitan dengan plastik. Plastik ni kan banyak gunanya pada manusia..kalau x dak plastik aku rasa hidup manusia akan mengalami sedikit kesusahan. tadi baru aku tengok video matluthfi90, beliau pun cite pasal plastik ni. apa yang aku tertarik tentang video beliau kali ni...ada ayat last de...de cakap, kat dunia ni, terdapat terlalu banyak plastik...ha...setelah aku wat  intepretasi dan analisis, aku faham plastik yang dimaksudkan adalah seperti gambar no 2 yang aku letak dalam entri ni. so, kowang faham ker? daripada pemerhatian aku la kan, teramat ramai manusia plastik iaitu manusia yang tak pamerkan perangai dowang. lebeh kurang talam dua muka la kira..depan kita cakap lain, belakang kita, dok kutuk2 kita...aku pun pernah jadi plastik.tapi kita kene baiki la hidup kita selalu :) selamat beramal ..

2 comments:

iKhRam said...

manusia tak pernah terlepas dari lakonan..

bukankah kita pelakon terhebat di dunia..

sebenarnya adakala kerana ingin menjaga hati dan perasaan orang lain, kita terpaksa berlakon sendiri dengan cara tersendiri..

lumrah kan?
kita semua sama jer bang..

mengenaldiri said...

dunia belaka
(: