Thursday, January 5, 2012

first entry 2012

Selamat hari ke 5 dalam tahun ini
aih...setelah 5 tahun 1/2 aku mengabdikan diri, bergelombang dalam dunia kuliah, assingment, lawatan, big, praktikum dan sebagainya, aku berasa kekok dan teramat bosan tika ini. aku masih lagi terbayang senda tawa rakan2, bergurau, berjalan2 di pulau mutiara, berkaraoke dan lain2 lagi.

tahun lepas, ramai juga yang bertunang dan bernikah. paling latest, sahabat setaman aku yang aku kenal dari kecik. nama dia aisyatul nur. tak sangka de tunang dulu..hik4...jeles2.

pali n sya :D semoga berbahagia

pada awal tahun ni aku sangat bosan juga sebabnye aku sorang2 jer kat umah. biasalah sebab kakak aku n abg ipar aku g keje..anak2 menakan plak g taski dan umah ngasuh. so aku sorang ja kat umah.hik3.takpalah. ada tv yang menemaniku. lagi satu plak kat dalam grup pismp ni dok bising pasal posting.aku dah la dalam keadaan takut ni. depa boleh dok melawak...aish.. ada plak yang nak tunjuk hebat dan pandai. dan sekarang ni dok heboh pasal adam adli. aku tak nak komen pasal ni. kang tak pasal2 kene serang kan. tapi pesanan aku untuk junior2, kat maktab tu, belajar la elok2 dan jangan lakukan aktiviti yang memberi keburukan pada diri sendiri

2012 ni jugak menyaksikan aku akan menjadi seorang pendidik. dahulu mase praktikum, aku fikirkan, aku dah punyai cukup pengalaman dan dapat merasakan tanggungjawab seorang guru. tetapi bila makin hampir untuk menjadi seorang guru yang sebenar, aku dah rase berdebar, rase takut, dan mcm2 lagi. mudah untuk mendapat gelaran guru, tetapi tidak mudah menjadi seorang guru. aku harap aku tabah dalam mendidik anak bangsa untuk berjaya.kerana merekalah yang akan berhadapan dengan cabaran yang lagi ganas pada masa hadapan :)

aku harap, aku dapat menjadi org yang terbaik pada tahun ni dan dapat menjadi suami cik gadis..hehehehehehe

3 comments:

cha zainol said...

eleh harapan hang yang sebenar, yang last sekali tu kan? kahkahkah.

dayangkueffazulaikha said...

Hyep teacher wannabe! Hehe,tak sabar nak tau korang posting kat mana. Btw, semoga menjadi cikgu yang THE BEST! Dan berjaya dan sihat sentiasa ^_~


All the best! ;)

Budak Hati said...

cha : ala..mana tau niat sebenar aku ni?

Efa : makaseh dan selamat menjadi pelajar degree :)