Friday, April 27, 2012

agi hidup agi ngelaban

enda nemu aku jako iban
erm...susah jugak nk belajaq bahasa iban...sebab tak da sapa nak ajar..adeh2..tapi member2 aku sumer pandai cakap iban..aku jer tak..adeh.tapi aku dari hari ke hari aku cume belajar jako iban ni..cume aku tak leh nk wat ayat ag..tapi hari ni aku belajaq satu ayat..dari cikgu sek aku..hehehe

minta anang bekeyak agi

bercakap pasal bahasa iban ni..aku mempunyai kesukaran untuk ngajo bahasa malaysia kepada anak2 aku kat tahun 1 nun..erm...gb pun dok blame aku..tapi nk wat cane..im not majoring in bahasa malaysia.yes im malay, but it doesnt mean im expert in pedagogy! adeh....

tiap2 hari bermacam2 gaya pengajaran aku buat just to make them tahu huruf-huruf abjad dan suku kata..dah 4 bulan im keep teaching the same thing everyday..tapi itu sume tak jatuhkan semangat aku...bak kata pepatah Ibanese....agi idup ag ngelaban....aku faham kenapa mereka begitu dan menjadi tugas aku untuk mengajar mereka dan aku seorang pengajar dan jugak 'apai' kepada mereka..aku akan wat yang terbaik untuk mereka dan jadikan mereka cemerlang dan menjadi bintang :) biaselah, segala jenis permulaan , haruslah sukar dulu...bak kata pepatah ag...bersusah susah dahulu, bersenang senang kemudian....i love my children ( tahun 1)

bala nembiak aku




kat atas ni la anak2 kesayangan aku.... :)

3 comments:

MissButterfly said...

Amboi, cikgu bejakuk iban :p


btw, anak2 murid comey2 belaka, never give up. Ingat lah org yang tersayang =P hehehe

Budak Hati said...

hehe..haruslah kene belajar..kalau tak..sia2 je aku datang sini kan..hehe..

Siti Nur Azanee Bt Buseman said...

udah nemu jaku iban nuan.. haha