Wednesday, May 16, 2012

Selamat hari guru

Pertama-tama sekali, aku nk ucapkan selamat menyambut hari guru kepada semua warga pendidik di Malaysia..terutama guru yang paling dicintai, ayah dan arwah ibunda aku, guru2 sekolah kebangsaan tunku ismail, guru2 sek men keb khir johari, pensyarah di matrikulasi pulau pinang  dan uitm dan paling akhir kepada pensyarah IPGKPP yang banyak mendidik aku menjadi seorang guru.

hari ni jugak , sekolah aku (SK nanga babai) telah mengadakan majlis ringkas sambutan hari guru. disebabkan guru kat sekolah ni pun tak wapa nk ramai, aku pun kene la join sekali wat keje. tapi takpelah , kalau masa kat maktab, aku tukang tgk jer..tapi sekarang aku ada pengalaman wat backdrop even hodoh sangat.hahaha.

tema hari guru tahun ini berkisarkan inovasi..aku rase sesuailah ngan guru2 masa kini kerana pendidik masa sekarang haruslah membuat inovasi bagi menandangi cabaran2 yang datang walaupun dimana mereka ditempatkan.aku amik contoh kat negeri sarawak la..sebab aku mengajar kat sini..cabaran yang paling utama adalah cabaran untuk mengajar bahasa malaysia. sejujurnya aku dah mati akai (bak kata org utagha) nak mengajar anak2 aku.. skrng ni aku dalam proses intensif belajar berjakut iban supaya depa senang nak paham nanti :) wish me luck readers. so kepada kalian2 yang bakal menjadi guru dan dah pun menjadi guru, aku doakan kalian yang terbaik dalam profesion keguruan... gaya guru gerai nyamai :)

aku bersama cikgu data dan tuai rumah ijau

ni la backdrop aku...ada lagi corak.tapi dah jahanam..haha

inilah cikgu sek aku...lafaz ikrar guru

ni anak aku tahun 1..comel kan..i like  her hair..heheh..vogue gitu

1 comment:

MissButterfly said...

Amboi hang. Hehe. Bahagi naa. Hehe. Apa pun, selamat hari guru! garu guru gerai nyamai! :D