Monday, November 22, 2010

masih aku ingat 1

waktu itu..
pertengahan tahun bagi sesi tahun 2000.
waktu tu an, pagi lagi, ayah aku dah siap2 nk pegi keje.....aku waktu tu plak tgk teman ayah ak nk p keje. mak ak plak ada kat dalam tandas, tetibe je, mak ak menjerit sebut nama ayah ak. ak n ayah ak ape lagi...pecut la..watson nyambek pun kalah tau..upenye..pagi tu mak ak stroke atau bahasa pasarnye, lumpuh. waktu tula bermula nye episod penderitaan mak aku.

mcm2 hospital mak ak pegi hari tuh. dari pada hospital besar sungai petani , ke hospital besar alor setar. cian mak. mase tu an, ayah ak masih lagi nek ven, bayangkan la,betapa sakit mak ak tahan azab dalam kete. bile wat diagnostik kat spital alor setar, dowang kate, salur darah dekat otak mak ak , dah burst ataupun meletup la kot.

mulai saat tu, mmg hidup mak ak sangat2 tak best. ulang2 alik hospital. makan ubat yang sket punye banyak.tapi waktu tu mak ak chubby lagi.hehehe....keadaan mak ak still lagi mcm tu , yakni ok lagi dari skrng....ble baring, ble makan, ble jalan2..tak silap aku sampai form 5.

dari tahun 2000 smpi 2004..aku bnyk didorong oleh mak ak untuk belajar bersungguh. Alhamdulillah ak dah sumbang kan 9A dan 10A pada mak ak.,

......................bersambung

No comments: