Thursday, February 24, 2011

pelbagai emosi


secara jujurnya aku segan a.k.a malu nk update blog . Sebabnya blog aku rata2nya berkisarkan emosi aku yang tak stabil. jadi hanya sedikit je kat dunia ni yang suke baca ttg emosi ni ( Fuad , 2011 ) hehehe.

Orang cakap, mengajar di kawasan kampung atau luar bandar , kurang tekanannya . Pada pendapat aku , itu perasaan apabila kita sudah menjadi pendidik yang sebenar. Bukan sewaktu menjadi guru pelatih.

Sudah 3 minggu aku menjadi guru pelatih. aku masih lagi belum mendapat mood yang sebenar untuk mengajar. Aku tertekan sangat dengan suasana aku sekarang kat sini. Bila aku jumpe jer anak murid, aku tak dapat jadi diri aku. aku tak dapat menjadi seorang guru yang mengajar perkara2 bagus. aku diselebungi pelbagai emosi.

Ada sedeh , kekadang ada senyum ( yang pastinya hanya sementara ataupun kepura-puraan ) , ada teruja , ada marah dan macam2 lagi. yang pastinya , tidak ada seorang pun yang dapat memahami aku. help me to recover plis .

No comments: