Friday, February 4, 2011

Seminggu di maktab

selamat hari raya cina aku ucapkan kepada rakan2 aku yang menyambut perayaan ini. Sepatutnya aku berada di rumah skrng..landing2 depan tv , lepak kat kusyen arwah mak aku tu..tp realitinya skrng , aku berada di maktab kesayangan.

dalam seminggu ni , aku banyak jugak melakukan aktiviti..membantu2 pelajar2 sabah dan sarawak untuk bergerak ke mana2 dan jgk lepak2 ngan mansur.mansur ni best orangnye , suke wat lawak spontan dan skrng ni de bawak kawan de dari ipsah , yang jugak berasal dari sandakan sabah.Namenye zul. Zul ni pon best gak....selamber orangnye.

Dalam masa seminggu ni , aku pelajari macam mane nk hidup berjauhan dengan ibu bapa. agak kekok pada permulaannya , yelah , kawan2 sebatch aku semuanya balik umah,jadi aku tak dak geng untuk bersembang.aku jgk belajar mcm mana nk menjadi seorang yang indipendence. aku ni sebenarnya seorang anak yang manje ngan mak aku. So bile de dah tidak ada , aku jadi lost sangat.tak tau nk buat cam mane.

Penah sekali , aku mengalami migrain sangat2...aku pegang hp aku , cari nama 'mak'. Tapi lepas beberapa sangat , aku mula sedar, mak aku dah tiada. Dari dulu lagi , de sering menjaga aku walaupun de sendiri kesakitan.tp skrng..aku sowang2 menempuhi segala masalah yang dtg

No comments: