Saturday, January 22, 2011

Isteri Zaman Sekarang




Apa dah nak jadi dengan dunia skrng, terkejut aku bila aku baca keratan akbar kat tenet
Seorang isteri menghayun kuali kat kepala suami
mcm tertera kat atas.

Kuali? ye kuali...nasib tak hayun ngan seterika yang tengah hangat
aku tak mahu mengulas ttg tindakan de
sbb aku takpasti kenapa de sanggup berlaku curang

tapi kat sini, aku nk cerita secara umum
realitinya skrng, bukan lelaki yang curang, tetapi wanita yang lebih banyak curang
( statistik sendirik :P )

dari dulu lagi aku dah tgk kat utube..seorang yang bergelar isteri
sanggup tido malam ngan laki lain..aish..sungguh berani
tak cukup kah apa yang seorang suami bagi?
kenapa tidak boleh bersabar dengan kelemahan suami ( kalau ada la )
kalau dulu sewaktu baru kawen, kowang kata, sanggup terima seadanya
tp bila dah 5 6 tahun kawen , suami dah boroi , makin sebuk kerja
lain plak jadinya

Dan pada si suami plak
kita sebagai laki ni
harus lah sentiasa menjaga penampilan kita
walaupun kita dah kawen...bukan niat nk curang...
tapi untuk tidak biarkan isteri kita curang ( betui dak? )

Dunia skrng dah pelik dan tunggang terbalik
kalau dulu , cukup susah kan nk tgk cite pasal isteri curang kat paper
dunia dunia.....
mari2 lah kita renung2 , muhasabah diri kita
kita berkawen bukan kerana nafsu, tapi kerana dirinya




4 comments:

iKhRam said...

isteri zaman sekarang nie.. pelik2 la perangai...

CikGadis said...

ooo.. somi pukul2 hentak kepala. mlm2 ckp prgi outstation pdahal tido dgn pmpuan laen. yg tue xnmpk ker syg?

rieyana ynn said...

laki..pompuan sama saja skrg..masing2 ganaz..tp tentu ada silap nyer..dan tak dpt kawal perasaan..;d

Mira Fariha said...

Besa ar dunia zaman IT ~ hohohooho.. mcm2 da berlaku ~