Wednesday, January 12, 2011

Nilai satu kesabaran

"If you are patient in one moment of anger , you will escape a hundred days of sorrow"

Kalau kite bersabar
kita dapat menghapuskan banyak perkara yang tidak baik

Memang mudah untuk kite bercakap pada owg agar suruh bersabar
tapi bak kata pepatah melayu
berat mata memandang , berat lagi bahu memikulnya

mmg susah untuk bersabar apabila kita berada dalam keadaan tertekan
seperti kata Albert Ellis
apabila benda yang kita anggap tidak terjadi
kita akan menjadi tertekan (irrational)

aku sekarang berada dalam zon tertekan dengan assingment yang diberi
aku cuba mengawal diri aku supaya tidaj berlakunya perkara2 bodoh
apa2 pun , aku cuba kembali kepada fitrah,
aku mampu hadapi semua ini
InsyaAllah

1 comment:

iKhRam said...

sabar..
sharing is caring..