Friday, December 31, 2010

Kegilaan gua



Gua rase masih belum terlambat untuk gua ucap tahniah kepada pasukan harimua kita yang berjaya memenangi Piala Suzuki untuk pertama kalinya dalam sejarah piala ni. Walaupun gua tak dak kaitan dengan piala suzuki, gua ttp berbangga memiliki sebuah moto suzuki.hehehe

Di pagi yang comel ni , gua nk cerita pasal kegilaan gua dalam menghimpun barang.huhuhu.Benda pertama yang gua suka himpun ialah telefon bimbit. Gua rasa kawan2 gua kat maktab pun dah tau. ada sowang kawan gua cakap

X : macho , lu tak beli hp baru ka sem ni? ke masa hujung sem dapat hp baru? macho : siot la ko, gua bercita2 nk jadi raja hp..miahahaha....gelak gua keseorangan

hehe...tapi, benda yang paling gua suke himpun adalah kamera. walaupun gambaq gua tak lawa , gua akan bawak kamera ke mana2 gua keluar.Ade lawatan mana2 ka, mesti gua mencapapkan diri tangkap gambar kawan2. So , mari kita berkenalan ngan kamera yang gua penah guna.

Yang ni kamera pertama gua , 1.3 megapixel ja , jenama samsung, harga plak rm130. dah tu gune plak 4 bijik bateri.mampus la gua masa tu nk beli bateri.mahal kot.Gua gune kamera ni masa form 5

Yang ni plak gua guna masa masuk maktab.jenama sony, 7.2 megapixel. Lame jugak de dah berkidmat kat gua ni. Walaupun tebal, gua sayang sama ini kamera , dan kini kamera ni sakit :(

yang ni plak , first dslr gua penah pegang,boleh la untuk enrty level dalam bidang nangkap gambar ni.senang digunakan dan senang jugak nk buat bokeh.

Dslr di atas ni la gua guna sampai skrng, gua akan jaga kamera ni sebab ianya pemberian arwah mak gua, harga ble tahan.banyak function. :) love this camera

Jadi ni lah 4 kamera yang gua miliki skrng...hope dapat memiliki D3X..hahaha..angan2..oklah, gua nk p service keta, nak balik maktab besok..yahooooooooooo!

p/s : nantikan entry ulang tahun gua

2 comments:

CikGadis said...

fuyooooooooo.
msuk muzium la

Oshin said...

kamera yg guna bateri 4 biji tu mmg xbleh blah la...